Follow

søndag den 3. september 2017

Watermusic

At hækle stangmasker sammen ...
er en teknik for sig, og ikke en indtagning!

Nu er der en ny video klar i Hækleskolen, og det er hvordan man hækler stangmasker sammen.
Det er ikke så meget en maske, men det er en teknik som man blandt andet bruger til når man hækler bobbelmasker. 
Bobbelmasker kan jeg allerede nu løfte sløret for bliver den næste video i får æren af. 😉😊

Når jeg gennem Hækleskolen begynder på "Lær at hækle efter opskrift", som jeg har lovet jer at lave,
så er det vigtig at kende de små forskellen. 
I en opskrift kan der godt stå, "hækle de to næste masker sammen",  hvilket i de fleste tilfælde betyder en indtagning.

Men "hækl to stangmasker sammen i næste maske" er ikke en indtagning, men blot en teknik hvor du hækler 2 stangmasker i samme maske, uden at færdiggøre den første stangmaske.
Det lyder måske lidt besværligt, men længere nede kan du se en beskrivende video guide på denne teknik!

Er selv helt tilfreds med at kunne offentliggøre denne video idag, for har godt nok været en presset periode. 😊
Ikke nok med at jeg som før nævnt er startet i skole igen, hvor vi laver noget yderst meningsløst arbejde,
så fik min kæreste og jeg et kæmpe tilbud i tirsdags, nemlig at deltage i Randers Egnsteaters forestilling watermusic,
som er et ud af 12 udvalgte fuldmåneprojekter i det officielle program til Europæisk kulturhovedstad Århus 2017. 😃👌

Vi skulle deltage som flyboarder, da deres ene flyboarder ikke kunne alligevel grundet problemer med udstyret. 
Efter lidt overvejelser og rykket rundt i ugeplanen, så sagde vi ja!

Randers Egnsteater.

I aftes havde vi premiere som 6000 tilskuer overværede, samt selveste kronprinsesse Mary.
En helt ubeskrivelig oplevelse, som jeg er så glad for vi deltog i. 😍
Trods en masse frustration over at komme ind i det 3 dage inden selve general prøven, 
og en formodet halv voldsom influenza i vente, så var det det hele værd!

Vi gentager succesen i aften igen, hvor vi giver den sidste forestilling, og så må jeg sige at jeg derefter glæder mig lidt til en enkelt dag uden havvand, for man bliver ret ødelagt af det. 
Det er hårdere end man lige forventer, men det er uden tvivl det hele værd!


GAFFA

Men alt andet er jo selvfølgelig sat på standby. Jeg har stået op, taget i skole, kommet hjem, 
taget til Randers og øvet/fremvist. Har ikke haft overskud til andet, så det var super heldigt timet,
at vores skolegang var uden lektier eller noget som helst efter-skole-arbejde. 🍀
Så er vi kommet hjem og i seng kl. 2 om natten for at stå op og gøre det igen.
Så den periode med manglende overskud, den kom godt nok til kort, 
men tror simpelthen at det har været godt for os begge.
Føler mig beriget med en oplevelse af de helt store. 😲

Men når det så er sagt, så vil jeg her overlade resten til videoen i Hækleskolen.



Nu vil jeg nemlig så småt vende næsen mod Randers. Sidste forestilling, jeg glæder mig til at give den gas! 💓
Rigtig god hæklelyst og god søndag! 💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)