Follow

onsdag den 1. november 2017

Afslutning på en kugle

Så blev det November. 
En lille video er klar samt en lille teaser! 😊😉

Idag har jeg en video klar på Tips og Tricks, hvor jeg viser hvordan man kan lave en rigtig
pæn afslutning når man hækler rundt.
Og så har jeg en lille teaser på noget kommende, du kan se længere nede. 
I videoen viser jeg en teknik, som jeg tidligere har lavet en billed guide på, men nu skal den også have sin plads i Hækleskolen. 😊


Sidste blogindlæg nævnte jeg, at jeg syntes det var lidt stressende, at julen bare nærmede sig så hurtigt. Alle steder hvor jeg følger med, kan jeg se folk at så godt igang med at hækle julegaver og julepynt, hvilket jeg har fuld respekt for, for jeg er dårligt nok selv kommet igang. 😶
Må bare indrømme, herhjemme der er verdenen simpelthen blevet vendt på hovedet fra den ene dag til den anden.
(Det er selvfølgelig over en længere periode, men jeg var lidt langsom til at opfatte det)
Og idag vil jeg lige tilegne et enkelt indlæg til at være mere personlig end jeg nogensinde har været.
Men først, så får du her min video, så kan du selv vælge om du vil læse videre. 😊


Som du, som fast læser jo nok er bekendt med, har jeg en diagnose, som egentlig er selve fundamentet for, hvorfor jeg for halvandet år siden begyndte at hækle.
Selve diagnosen er en ting, men at have valgt at offentliggøre det på en blog, som jeg valgte da jeg startede bloggen, så det nu er ude i hele cyber universet, det er faktisk yderst angst provokerende. 

Skulle du ikke være en af mine faste læsere, så vil jeg klart anbefale dig at følge med, kan du blandt andet gøre her, men så blot til information så har jeg ADHD.

Det er et valg jeg tog, ikke fordi at det definerer hvem jeg er, men det definerer hvorfor jeg startede med at hækle. 
Men hele pointen er egentlig, at efter 2-3 år, så er det faktisk efterhånden lykkedes at finde en kombination af medicin der gør, at jeg får mere ro på hovedet og kroppen for den sags skyld.
Og det er lykkedes at forbedre min søvn markant! 😍

Det er jo bare lykken, men som så meget andet her i livet, så kommer det gode sjældent uden nogen pris.
Den pris er, at jeg nu for første gang i mit liv kan tage på. Og når man siger dette så er der mange som kan blive helt fornærmet, for det er jo et "luksus" problem ikke at kunne tage på.
Det kan jeg så fortælle at det ikke er "luksus". Det er en frustration der har fulgt mig hele mit liv, samt et konstant slag i hovedet over omverdenen, som har haft et medfødt had til det at nogen mennesker kan spise konstant uden at tage på. Det er faktisk en frygtelig situation at stå i, for modsat overvægt, så er undervægt ikke noget tabu, det er ikke uhøflig at påpege det ved folk, modsat hvis en person er overvægtig.
😕

Men nu hvor min krop er i mere ro, så er min forbrænding ikke ligeså høj som den tidligere har været. 
Det har kostet ca. 8 kg på sidebenene hen over sommeren.
Det er meget positivt at få nogle kg. på sidebenene, men det var måske lidt for mange kg på meget for kort tid. Det sker jo, når man forbrænder mindre, ikke motioner, 
men stadig har en idé om at man skal spise for 2 nogen gange 3 personer. 😅😇
Så nu har jeg sat mig for at komme i form og blive glad for mit spejlbillede igen.
Det betyder motion og træning hver dag, og her vil jeg bare sige at det at det bliver vinter,
det betyder ikke nødvendigvis det bliver trist.
For det er de smukkeste dage og aftener jeg har gået lange turer i.
(Kan ikke løbe, så jeg går langt)


Og efter 14 dage på denne måde, hvilket også tager meget tid, 
så er jeg faktisk ved at have nået mit mål og den glæde er ikke til at beskrive. 😍
Kan kun have et ønske og opfordre alle til at gøre det sammen.
Måske ikke fordi man har brug for at tabe sig, men alle har godt af motion og bevægelse.
Om ikke andet så blot for at komme ud og se naturen for den er da smuk, sommer som vinter!


Men det eneste jeg egentlig vil sige med det er jo bare at selvom det ikke nødvendigvis er det bedste vejr, selvom November og Oktober ofte er kedelige måneder som man skal over for at komme til jul og sne, så synes jeg, at man skal huske at komme ud og så prøve at se det med andre øjne, for det giver at lige et positivt boost i en stadig kold tid. 😗

Men det var alt for mig idag, jeg vil lige give jer en lille teaser inden jeg slutter helt af.

 

For som du kan se her, så er der videoer på vej!
Mange har kommenteret og påpeget min prinsesse dukke's øjne, som værende utrolig
smukke og helt porcelæns dukke agtige. 
Så selvfølgelig kommer det video tutorial på hvordan du laver dem, det bliver en noget
længere video, men den bliver god og den bliver grundig!

Og så er første del af "lær at læse en opskrift" blevet filmet, så den skulle også snart være klar til at komme i luften!
Med andre ord, så er der jo masser af god grund til at følge med på bloggen. 😉

Rigtig god dag! 💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)