Follow

tirsdag den 19. december 2017

Porcelæns øjne

Brodering i Hækleskolen
En lille julegave til mine følgere! 🎄🎁



Jeg kan idag dele endnu en video med jer, og denne har virkelig været længe undervejs!
Jeg håber inderligt, at der er mange der lige kan nå at få lavet det sidste touch på deres dukker,
inden de skal lægges under juletræet. Jeg har i hvert fald gjort hvad jeg kunne, 
for at nå at få den færdig inden jul. 😊😊


Da jeg selv skulle lave øjne, der synes jeg bare ikke, at jeg kunne finde hjælp ret mange steder.
Der er mange forskellige måde og teknikker, men den her dukke, hun skulle have et næsten levende udtryk.
Det kunne jeg ikke finde nogen steder, så jeg måtte jo bare starte fra bunden af. 👏

Jeg begyndte først at tegne, for at kunne gøre det nemmere for mig selv, når de skulle broderes.
Jeg lod mig inspirere af både den japanske tegneteknik manga, men også porcelænsdukker med deres levende klare øjne.

Dernæst så skulle de jo bare broderes.
Valgte selvfølgelig at filme, for som sagt, så synes jeg ikke selv at kunne finde nogle gode videoer.
Jeg er meget tilfreds med det resultat og det udtryk der lykkedes mig at få frem.
Håber selvfølgelig på der er rigtig mange der kommer til at bruge min video! 😘



Lyden på denne video kan godt lyde en smule anderledes end mine tidligere videoer.
Det skyldes at da jeg filmede, da sov min kære kæreste. Ham ville jeg ikke vække, 
så jeg valgte bare at filme uden tale, for derefter at lægge stemme på. 😄
Det gør at lyden er en smule anderledes en normalt, men håber selvfølgelig i kan se bort fra det,
og stadig nyde godt af min video!

Hvis du er blevet lidt forelsket i dukken og kunne tænke dig at hækle hende, 
så kan jeg glæde dig med, at det er min egen opskrift, og den kan du finde her.

Ellers er der ikke andet at sige end rigtig god fornøjelse! 💓💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)