Follow

torsdag den 20. september 2018

Ny opskrift. Freya og Frank

Ny opskrift er klar.
Nussekludene Freya og Frank 💕


Disse vanvittig søde nusseklude er lavet specielt til to af mine veninder. 😘😘
De to veninder er selv meget nære veninder, og har denne sommer været gravide med kun 11 dage imellem deres termin. 
Det er et imponerende tilfælde, at de ikke har planlagt det med hinanden, 
taget i betragtning af hvor gode veninder de faktisk er.


Men jeg holder utrolig meget af dem begge to, og ville selvfølgelig gerne lave en personlig gave. 😊
Og hvad er mere personligt end hjemmehækling, med endda egen designet opskrift?!
Så når de nu ventede sammen, og ovenikøbet ventede hver sit køn, så syntes jeg,
det kunne være et smukt symbol at de var ens, men i hver deres farve. 💙💓



De er begge to hæklet i 100% bomuld fra Drops som kan fås hos Hobbygarn.
Inden jeg giver gaverne, vrider jeg dem op i lunket vand og tørrer dem på et håndklæde.
Jeg vasker dem aldrig. Det lader jeg forældrene,
således der ikke er nogen risiko for allergiske reaktioner hos de små.

Det har taget lidt tid at få opskriften klar, for den består af rigtig mange dele,
men det lykkedes, og jeg er helt tilfreds! 😊
Selve flodhestene er relativ simple at lave, men nussekluden er nok for den lidt mere øvede.
Selve mønstret kan beskrives en smule som en kombination
af virus mønstre og det engelske mønster fluffy meringue.


Men opskriften er i hvert fald klar og kan findes her.
Skulle du have problemer med nogle af teknikkerne, maskerne eller sammensyning,
så kan du finde hjælp til det meste i mine Hækleskole videoer. 
Dem finder du her.

Rigtig god fornøjelse! 💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)