Follow

lørdag den 5. august 2017

Mayflower 3

Jeg nåede det lige akkurat!  😍

Hæklede ganske enkelt til jeg fik krampe i torsdags! 
Nogen gange så sætter man sig noget for, noget som bare skal gennemføres.
 Sådan havde jeg det med dette sjal!




For noget tid siden fik jeg det smukkeste garn hjem. Sådan virkelig smukt! 😲😍
Det består af tynde uspundet tråde med smukke farveskift. Garnet hedder Mayflower 3 og kan købes her.




Det fås i mange forskellige farve og jeg må sige ... Jeg er forelsket!

Da jeg så det vidste jeg med det samme hvad jeg skulle lave ud af det, nemlig et sjal til min søde svigermors fødselsdag. 💓




Hun fyldte år i torsdags og jeg nåede det kun lige i sidste øjeblik at få det færdigt. Sad sågar og hæftede samt syede Handmade på, i bilen på vej hjem til hende.
Med andre ord det var virkelig virkelig sidste øjeblik det blev færdigt! 😅
Hun blev heldigvis også meget glad for det, farverne er lige hende. Det er altid så hyggeligt at give noget til dem, for uanset om det er noget man har lagt mange timer i, eller om det blot er en hjemmebagt kage, så bliver de simpelthen så glade og taknemmelige.
Så der noget ved at give en gave! 




Selve opskriften er Mayflowers eget sjal. Den kan findes her.
Opskriften er relativ simpel at gå til. 😊
Dog vil jeg sige omkring garnet, det vil jeg anbefale man venter med at afprøve til at man er rimelige sikker i at hækle.
Det er som sagt ikke spundet, så det kan godt være lidt svært at hækle med.
Selv anbefaler jeg jo altid at starte med at hækle med almindelig bomuld 8/4 fordi det er nemt at håndtere og deler sig ikke, hvorimod Mayflower 3 deler sig.
Men føler man sig sikker nok, så kan jeg anbefale dette garn!
Det giver virkelig et smukt resultat!.




Ellers rigtig god lørdag.
Følg endelig med på bloggen, ny video i Hækleskolen kommer snart! 💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)