Follow

søndag den 26. februar 2017

Etui

Så lykkedes det langt om længe og jeg er glad!

Mit "lille" projekt som jeg påbegyndte på skiferien, er langt om længe færdig og klar til at blive taget i brug. 😍

Selve opskriften er designet og kreeret af mig. Omslaget er hæklet med star stitch og så skiftes der til halvstangmasker ved de små ting der monteres på omslaget.



Mit etui er endelig færdig monteret, og jeg synes det er ren luksus! 
Det er hæklet i frihånd og har ganske enkelt bandet det væk mange gange. 
Havde så mange fine tanker og ideer om hvordan det skulle være, men jo bedre det skulle være, jo mere montering kom der. Men jeg bed i det sure æble og det er jeg ganske tilfreds med nu 💓



Etuiet er hæklet i bomuld 8/4 og der er plads til alt det vigtige jeg gerne vil have med. Det var der ikke i mit gamle etui, hvilket var grundlaget for at lave et nyt 😄
Her har jeg både markører, synåle, knappenåle og målebånd med. Så har jeg det jeg tidligere har haft liggende løst som saks, nåle og omgangstælleren.

Jeg bliver helt glad af at se den orden der nu er 
😄


Jeg har virkelig kredset for detaljen. Hver eneste nål sidder i en lille lomme og holdes fast med elastik. Så har jeg hæklet et seperat stykke til nåle og maskemarkører så de ikke ødelagde selve omslaget. 


Det har også taget mange timer, men nu med mit færdige resultat, er det klart timerne værd! 

Jeg har skrevet opskriften som ligger under mine egne kreationer, men et hurtigt link kommer her.


Etuiet lukkes både med et bånd men også en enkelt lille trykknap bare for at gøre lukningen fin og nem.


Det måler udslået 35 cm lang og 18 cm bred. 
Når det er lukket sammen måler det ca. 12 cm på den smalle side og selvfølgelig stadig 18 cm på den anden led. 
Det er ca 5 cm tyk med alt indholdet, så det er en rigtig fin størrelse i forhold til hvor meget jeg gerne vil have med! 






Håber du kunne få lyst til at lave mit etui, i så fald så link til min side hvis du lægger billeder op.  😄😘


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)