Follow

tirsdag den 14. februar 2017

Skiferie

Der er lidt stilhed på bloggen, men det simpelthen fordi jeg er på min aller første skiferie! 
Det er slet ikke nemt eller sjovt at lære, men jeg er ganske enkelt også hysterisk som person når jeg skal lære noget nyt, men nu på 3. dagen er jeg ved at have fanget tråden. 😅😍

Området vi er i hedder Livignio og ligger i Italien. Vi har simpelten haft helt fantastisk vejr siden vi kom i lørdag, man kan dårligt ønske sig mere. Hvis man så bare ikke havde så frygtelig ondt i alle sine muskler og led af at lære at stå på ski 😅

Jeg hader ellers sne og kulde, men det her er bare ganske unikt! '





Vi har haft solen hver eneste dag og en temperatur på -6 grader. De siger der er omkring halvanden meter sne på toppen, men der har jeg ikke været oppe endnu. Først og fremmest så skal jeg lige lære at styre de der træplader jeg spændes fast til 😁

Jeg er her nede med min kæreste. Jeg har haft undervisning på i 2 timer, og det vil jeg klart anbefale for nybegynder. 
De forstår virkelig hvordan de skal lære og tackle folk der er en smule bange.

Nu siger jeg en smule, jeg er ganske enkelt skrækslagende når jeg står deroppe! 😅😅
Det er dog heldigvis ved at blive lidt bedre. Jo bedre man bliver, jo mere tillid man har til sig selv, jo mindre frygt. Så langt så godt! 


Turen herned tog ca. 14 timer, og det nok det eneste tidspunkt jeg har haft lidt tid til at hækle. Får lige lidt tid om morgen, men ellers så er man simpelthen så træt og brugt at man kan sove fra 8 aften til 8 morgen uden problemer 😅

Men det egentlig det jeg ville vise, på vej herned lærte jeg nemlig et nyt mønster, som jeg bare synes er så fint! Det hedder Star Stitch og jeg er begyndt at hækle i dette mønster, et etui til mine nåle, saks mm. Det ender forhåbentlig med at bliver et etui, det hækles bare i frihånd så man ved jo aldrig.

Det her hækles med bomuld 8/4 og en nål 3 som jeg næsten altid bruger.

Det tager lige lidt tid at få styr på selve mønstret, men når det sidder så er det altså bare helt vild fint! 

Jeg har lavet en guide med billeder HER. 💓💓

Så tror jeg ellers bare jeg vil nyde resten af dagen inden jeg skal ud og bankes mør på bakken imorgen! 😅

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)