Follow

torsdag den 9. februar 2017

Kugleuro

Designet af
Lene Vilstrup Nielsen.


Min veninde kom med en forspørgsel på om jeg kunne lave hende en uro. 
Den skulle bestå af et antal kugler, mit eget valg. En stor kugle i toppen og en lille sky 😍.


Det var de ønsker hun havde for uroen, som skulle gives videre til hendes veninde.
Hun valgte selv farverne og som uroen var til en lille pige så selvfølgelig skulle en af farverne være lyserød. Man kan selv vælge, og uroen vil også kunne laves til en lille dreng med baby blå i stedet.
👶



Det var en meget sjov opgave, tog lidt længere tid end forventet at montere.

Kuglerne er lavet i 4 størrelser.
6 xs, 6 s, 6 m og 1 l. Skyen er lavet med hjertekinder og søvnige øjne.
De er samlet på en træring med en diameter på 20 cm.

Der er brugt omkring 1 nøgle af hver farve.
Kuglerne er meget standard at lave, skyen har jeg forsøgt mig lidt igen og igen indtil det lykkedes! 😄

Modtageren blev heldigvis rigtig glad fik jeg afvide, blev nærmest skruk af at lave sådan en. Må indrømme jeg ville ønske der var nogle små i min omgangskreds, for der er bare så mange søde babyting man kan lave! 😍😍

Havde simpelthen så svært da den skulle hentes af min veninde, for synes ganske enkelt det var helt fantastisk da den hang der i mit køkken. Ikke det normale sted for sådan en uro, men den var virkelig bare så meget bedre i virkeligheden end på billederne.
Den endte nok med at måle omkring 50-60cm, men dette justerer man jo bare som man vil. 

Opskriften er meget lang, så den er skrevet ind her. PDF fil kommer snarest. 😄
Dog skal du til opskriften bruge 

Nål 3 og nål 2
1 nøgle bomuld 8/4 i hver ønsket farve
Synål
Vat
Uro ring
Fm = Fastmaske
Lm = Luftmaske
Stgm = Stangmaske
Hstgm = Halvstangmaske
Km = Kædemaske

Jeg er på nuværende tidspunkt igang med at lave en guide på Usynlig indtagning, som jeg har brugt da jeg lavede skyen.
Også de søvnige øjne kommer der en kort guide på dansk om hvordan man laver disse.

Skriv endelig hvis der er noget du ønsker guide på ! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)