Follow

fredag den 3. marts 2017

Forår i luften ' Lær at hækle


Forår i luften og solrige dage! 🌞
Tid til at live op 💓



Den anden dag fik jeg en reminder på min facebook der gjorde mig helt sentimental. Det var et år siden jeg havde færdiggjort mit aller første projekt.
Jeg har nu hæklet i et år, og det er en af de få ting der bare har hængt ved!

Inden jeg går nærmere i dybden så vil jeg lige prale lidt over min blog. Den har været oppe at køre siden 2. januar, og i onsdags ramte den 30.000 besøgende. 


Er både overvældende og stort. Må bare erkende at jeg er virkelig glad og stolt over det.
Har været 3 helt fantastiske forårsdage og nu er det ovenikøbet weekend. 😍

Da jeg fik den reminder, tænkte jeg tilbage på da jeg startede med at hækle. Jeg lærte mig selv det, og tænkte det ville da være fantastisk, hvis jeg kunne hjælpe andre med at lære det. 👏

Jeg besluttede mig fra den ene dag til den anden at jeg da selvfølgelig skulle lære at hækle. Har altid ønsket mig turtelduerne i træ, men havde på det tidspunkt endnu ikke fået dem. Så det var da dem jeg skulle hækle. Uden nogen ide om hvordan man hækler eller hvad forkortelserne betød, så måtte jeg jo bare igang. Jeg tog ind i den nærmeste garnbutik, købte min første hæklenål og noget bomuldsgarn og så var det bare at gå igang.

Jeg søgte på nettet for at finde ud af hvad de forskellige ting betød og hvordan maskerne så ud. Det var noget af en opgave, men det var fedt da det endelig lykkedes.
Da jeg først havde knækket koden så var det bare at blive ved og ved.


Mit aller første projekt blev de berømte turteldurer og jeg var stolt som bare pokker. Derefter blev det til en lille grissebasse. Set tilbage så det da flot som nybegynder, men gud hvor er det bare skævt, men det har jo også sin charme. Det var en start. 
Vil ikke anbefale at begynde på sådan noget til andre, vil klart anbefale folk i stedet noget hvor man hækler frem og tilbage i. 
En karklud eller lignende, ellers kan man lave den her hue, også frem og tilbage hækling.

Jeg har her på siden en oversættelse. Deri står der både forkortelser og selve masketypen. Den står både til dansk, engelsk og amerikanske opskrifter så hold dig ikke tilbage 😃

Jeg er endelig også blevet færdig med at lave forklaring og billedguide på de forskellige masker, sådan som en rigtig god opstarthjælp!
Alt det kan du finde under Hæklingens ABC, men du får her lige et link til maskeforklaringerne.

Jeg kan ganske enkelt ikke forestille mig selv ikke at hækle. Det giver mig ro på en måde intet andet gør, jeg kan være kreativ, have mine hænder igang og afprøve en masse forskelligt og nyder det i fulde drag.
Jeg kan kun anbefale andre at give sig i kast med det.

Følg endelig med på bloggen, det kommer flere hjælpeguides, og hvis der er noget du kunne tænke dig jeg lavede, så sig til og har du spørgsmål så spørg! 

Rigtig god weekend! 💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)