Follow

torsdag den 9. marts 2017

Lær at hækle - Del 2

Nu er det igen weekend, hvilket er tiltrængt! 💓

Jeg har den sidste tid arbejdet meget hårdt med at få en masse guides færdige! 
Det går fremad men langsomt, vi sidder simpelthen med skoleopgave og lektier helt op over skyerne, og det er ganske enkelt strengt. 
Alle weekender, inklusiv den vi går i møde, består mest af alt bare af hovedet ned i bøger😬


Så lige så snart jeg ser mit snit til lidt tid, bare mig-tid, med enten mit hækling eller med bloggen her, så benytter jeg mig af det. 😊

Til gengæld så sker der heller ikke så meget andet end lektielæsning, opgaveskrivning og så nogle få timers mig-tid. Hvilket godt kan være anstrengende samt give en mærkelig samvittighed, men der er ikke så meget at gøre ved det. 
Uddannelsen er nu eller aldrig! ❤

Den mig-tid har jeg, som sagt, brugt på en masse guides.
For en uges tid siden fik jeg udgivet guides på alle masker, med forklaring og billeder. 

Den hedder LÆR AT HÆKLE DEL 1 og du kan komme direkte over på den her.
Der finder du billedguides fra start til slut på hver maske, lige fra luftmaske til bobbelmaske.

Nu har jeg så lige fået færdiggjort en masse andre guides. 
Igen både med forklaring og billeder som tager dig slavisk igennem hvordan du skal gå til værks.
Jeg har fået lavet billedguides på hvordan du laver en 
magisk ring, udtagning og indtagning/usynlig indtagning.

Som masker, mønstre, sleepy-eyes og meget mere, så kan du finde disse guides under Hæklingens abc. 

Sammen udgør de en stor del af min LÆR AT HÆKLE DEL 2, hvor jeg vil forsøge at lære dig at læse en opskrift. Dette ved at tage dig igennem en simpel opskrift, hvor det står forklaret omgang for omgang hvordan du skal gøre, samt hvad tegn og forkortelser betyder. Det at kunne læse en opskrift, gør det lidt sjovere og mere udfordrende at hækle, og man får pludselig åbnet op for mange nye muligheder.

Men der har desværre ikke været så mange færdige hækleprojekter for nyligt. Dog er jeg ved siden at jakken til min mor, begyndt på et større hemmeligt projekt.


                    

Det er et projekt jeg flere gange har tænkt på at gå igang på, og nu er det altså blevet til. Det er igen projekt ud af fri-fantasi så det er dejlig udfordrende for min kreative tankegang 😍😍

Med sådanne projekter, så kan man kun håbe på et resultat som det man har i tankerne, men den dag når jeg er færdig, så kommer det selvfølgelig herud.
Så der er ikke så meget andet at sige end, følg med og hold nålen igang!

Ellers så rigtig god weekend, og husk "Chin up princess, or the crown slips!"
Så længe du blot forsøge dit bedste, så er det godt nok!
💓💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)