Follow

søndag den 14. maj 2017

Mors dag

💓 Mors dag! 💓
Og min mor skal da bestemt ikke snydes!

Og når man er så glad for kreativitet, så skal der da en kreativ gave til!
Hjemmelavede print på bloklys, på den kreative måde!
Forklaring kommer længere nede.


Min kæreste var rent betænkelig, da jeg først forklarede om projektet.
Men da han så ligesom så det første lys, så måtte han alligevel erkende, det faktisk var lidt fedt!
Så skulle også lave nogen til hans mor 😂
- Begge vores mødre hedder Anette, og det svinger lidt om det er positivt eller negativt. 😅

Ville som altid rigtig gerne lave noget personligt, og hæklingen har jeg bare ikke haft tid til. 😓
Det er desværre igen den tid hvor det står på eksamens skrivning.

Jeg synes det er noget så stygt for at være ærlig.
En ting er at alle ens tanker, bare fokuserer på opgaven, men de sidste 3 dage
der har jeg næsten ikke hæklet.  Når jeg endelig har tid, så er jeg simpelthen så træt
efter at have tænkt Carlsberg hele dagen.

Og i dag er bestemt ikke anderledes, så mens jeg har din opmærksomhed, så 
kunne det være du måske ville hjælpe lidt. 
Hvis du gider bruge 30 sekunder på at besvare dette spørgeskema, kunne det 
virkelig hjælpe meget!

Men tilbage til lysene!
Jeg læste for noget tid siden, at man kunne få noget transferpapir til stearinlys.
Tænkte der må da være en billigere og sjovere måde at gøre det på.
Så så jeg nogen som med en ske gned noget på lys fra servietter, og de to ting lagt sammen...
Så har man en løsning!

Printede den ønskede tekst, motiv og billede ud på serviet og det smeltede jeg ind i lyset.
Lyder det nemt?? Det er det også ... 
Når man lige har knækket koden med at køre en serviet gennem en printer ! 😅😅

Har brugt nogle helt almindelige hvide servietter fra IKEA. 
Dem foldede jeg ud og tapede fast på et stykke karton ligende papir.
Og så printede jeg det ud.



Klippede så tæt på motivet som muligt.
Serviettens yderste lag, der hvor blækket er printet på, trækker du fra hvis der er flere lag i den serviet du bruger. Kun det fine tynde lag skal du bruge.


Læg motivet på hvor det skal være på lyset, dæk det til med bagepapir.
Og så skal der smeltes. 
Vær meget forsigtig. Selv smeltede jeg det med en lighter direkte på med 2 cm afstand ca.
Det fungerede super godt og brugte maks 1 minut på at smelte ind.

Og resultatet taler jo for sig selv. 
Synes også det kunne være helt kanon som værtinde gave 😍
Personligt er det i hvert fald ikke sidste gang jeg lader min printer æde et par servietter! 💓

2 kommentarer:

  1. Hvor fandt du transferpapir til lys

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk slet ikke transfer papir, det er helt almindelige hvide servietter jeg har printet ud på. En lille DIY på hvordan man kan, uden transfer papir. Så lægger jeg bagepapir henover det udprintede, der hvor jeg vil have det på lysene. Smelter lyset stille med en lighter og så kan man på den måde lave nogle smukke hjemmedesignet lys! :-)

      Slet

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)