Follow

mandag den 1. maj 2017

Kreativitet på højt plan

1. dag i maj måned 🌞🌞
1. rigtige forårsdag!

Det har været en rigtig hård og kreativ weekend, men det har været skønt at udfolde sig
kreativt samt hjælpe hvor hjælpes kunne!
Desværre har jeg ikke haft så meget afslapning, eller så meget tid til hækling,
men jeg har gjort meget glæde og det er det hele værd!

Min søde lille "svoger", min kærestes lillebror, blev konfirmeret igår, 
og her til blev mine kreative evner nødvendige! 😄😄
Har simpelthen fået så meget ros, at jeg følte mig helt hævet til skyerne og var ikke til at få ned igen!



Havde egentlig en masse planer om at jeg ville færdiggøre min bamse jeg er ved at lave, 
men det var ikke lige det min weekend gik med.
Heldigvis har jeg fri i morgen, så der satser jeg på at være ved vejs ende.

Fik en masse lækkert hjem fra HobbyGarn, så er bare så ivrig på at komme igang!

Men min fredag og lørdag gik i korte træk på serviet foldning og gavelavning.
Havde lovet at folde mine specielle stjerne servietter til bordet, så jeg gik igang allerede fredag,
for der skulle laves minimum 27 stk. og det tager ret lang tid. Har nok brug i alt 3-4 timer på dem.
Men jeg fik dem færdige og de vakte meget glæde ved familien, så det var tiden værd!
De pyntede virkelig også godt på et allerede flot forårsbord!



 Så havde jeg sat mig i hovedet, at nu lillemanden træder ind i de voksnes rækker, 
så måtte det være min og hans storebrors opgave at forklare ham, at her skal man
yde for at kunne nyde! 💓
Dermed skulle han ikke bare have gaven serveret, men derimod måtte han arbejde lidt for det.
Så jeg lavede 9 små kugler af garn, afstivede dem, og så kunne jeg lægge pengene heri og 
han måtte selv trække dem ud. For at det skulle være lidt fint og hyggeligt, så lavede vi dem som en lyskæde.


Gaven er lavet med en almindelig trælimsafstivelse. 1 - 1 blandingsforhold.
Har brugt ca. 4-6 meter garn til hver en kugle, det er bare helt almindelig bomuld jeg har 
brugt og det er bare en masse restgarn. 



De har hængt til tørre i ca 2 dage, for at være sikker på de kunne holde.
Herefter er ballonerne sprunget, pengene er lagt og så har vi påsat kuglerne på en lyskæde!
Vi synes selv det blev godt, og han blev meget glad! 😃

Udover servietter og gave, så skulle min kæreste og hans ældste lillebror komme med et 
lille indslag, og i sidste øjeblik, så blev de enige med hinanden om at de selvfølgelig skulle
have fat i en pinocchio hat, og hvor får man sådan en i sidste øjeblik?
Den laver den kreative kæreste da bare selv !
👏



Så med andre ord, jeg har ikke holdt meget fri, har ikke slappet meget af.
Jeg har bare .. Tænkt alt for mange kreative tanker denne weekend!
Men jeg har glædet mange med mine tiltag, så det er det hele værd!
💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)