Follow

torsdag den 5. januar 2017

Virus sjal


Så er der for alvor kommet gang i år 2017, og mit første projekt i år er hæftet, mærket og helt afsluttet. Og projektet er til mig selv! 💓





I december lavede jeg et virus sjal til min kære svigermor, og må erkende det rigtig som de siger, man bliver lidt hooked på det sjal. Hun blev heldigvis også rigtig glad for gaven. Hun er utrolig god til farver og meget glad for farven blå 😍

Synes simpelthen det var så smukt og blev bare forelsket i modellen. 
Så, da alle julegaver og projekter var afsluttet gik jeg igang med et projekt til mig selv! :-)

Det blev lavet i en knækket hvid i 8/4 bomuldsgarn med en nål 3.0. Har brugt ca 4 nøgler på det, og måler 150 cm. Er ikke særlig høj så skulle ikke laves større.

Er virkelig glad for det endelige resultat.

Opskriften er at finde her som skrevet opskrift, men kan også findes som video tutorial. 
Personligt kan jeg bedst lide en skreven opskrift. 👍

Folk taler altid om hvordan man skal slutte virussjalet af, og der er mange holdninger og foreslag. Jeg har begge gange, efter runden med *stgm, 1lm*, lavet fastmasker. Dog har jeg lavet den RUNDT OM luftmasken, men i stangmasken.
Derefter har jeg lavet muslingemønster som afsluttende kant. 


Muslingemønster laves således:
1fm, spring 2 m over, 5 stgm i samme m, spring 2 m over, 1fm.
Sådan hele vejen ud så får man en super fin kant! 

God fornøjelse! 💓

1 kommentar:

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)