Follow

tirsdag den 25. juli 2017

God dag = Opskrift og Video

En god dag ... 
En rigtig god dag! 
Idag er der nemlig både video og opskrift klar! 😍

Jeg har i rigtig lang tid ledt efter en ny skuldertaske. Det skulle bare være en lille fin sort en, hvor pung, mobil og nøgler kunne være i. Det er bare ikke lykkedes mig at finde en, for hvis man skal købe en i butikkerne, så synes jeg de har kostet spidsen af en jetjager.


Det er første gang jeg faktisk har arbejdet med Ribbon garn. Det er selvfølgelig tykt i forhold til almindeligt garn, 
så man kan godt blive træt i hånden af at arbejde med det. 
Jeg har brugt en sort, du kan få den her.


Så da jeg skulle prøve det og når jeg ikke har kunnet finde en taske så måtte jeg jo lave en.
Er blevet spurgt om det ikke bliver tungt i Ribbon garn, 
og for at slå det fast, så er det ikke tilfældet. 😊😉

Det jeg gerne ville have var en helt simpel klassisk skuldertaske.
Har været meget inspireret af en kombination af 60'er stil og clutch tasker. 
Den simple lille aflange firkantet taske, med D-ringe og hank fra side til side. Intet fancy, blot simpel hank. Lynlås og foer. Men den skulle heller ikke være kedelig, måtte godt være noget mønster i så det ikke var fastmasker jeg hæklede i. Det var lidt svære at komme frem til, fordi Ribbon som sagt er tykt, så det ikke bare at hækle alverdens mønstre som man kan med garn. 😊


Blev så bekendt med "Relief masker" som vil sige man hækler om en maske fra tidligere række. 
Det har jeg arbejdet med tidligere, bare ikke vidst det var en såkaldt maske. 
Så det på facebook, hvor folk der havde hæklet Tante Tråds rigtig fine taske. 
Den form for hækling (relief) har jeg brugt til selve mønstret i tasken.

Så det er virkelig en taske der er lagt tanker i, med inspiration fra A til Å. 
Og jeg er simpelthen så glad for den! 
Der kan kun lige være det vigtigste i, modsat mine mange skuldretasker der bliver fyldt op med alverdens ting. 
Det er meget vigtigt for de ender altid med at blive en smule tunge, og når det er en skuldertaske så giver det altså en rigtig dum holdning, særligt med dårlig ryg. Opskriften kan du få her. 😘



Da jeg så skulle sy foer i, så blev jeg godt nok en kende nærig da jeg så stofpriserne. 
Så det endte med jeg købte et billigt senge sæt med et smart mønster, klippede ud og syede i. 😂😂
Det er faktisk lidt en genbrugs taske, for lynlås, D-ringe og karabinhager er også fra tidligere tasker.



I min taske har jeg brugt Dobbeltstangmasker hæklet i Relief. Jeg filmer snarest en video der viser hvordan man hækler relief, men idag har jeg video klar på hvordan man hækler Dobbeltstangmasker.



Så er det faktisk ved at være den sidste basis maske. 
Får stadig løbende mange søde kommentarer og beskeder omkring hvor meget "Hækleskolen" hjælper.
Det gør mig simpelthen så glad hver gang jeg får feedback! 😍😍
Har derfor en masse tanker omkring kommende videoer. Både relief, rib, farveskift og meget mere. 
Men hvis du skulle have en tanke om noget som "Hækleskolen" skulle vise, så skriv en mail, kommentar eller en besked til mig. Alle ideer er velkomne.

Rigtig god hæklelyst! 💓
Husk du kan stadig nå at deltage i konkurrencen! 
Du skal blot synes godt om HobbyGarns facebook opslag, kan du gøre her
samt følge Vilstrupsunivers på bloglovin, hvilket du kan gøre her.

Konkurrencen løber til og med i morgen onsdag d. 26.07, og der er et lækker "hækleskolen" standard hæklekit fra HobbyGarn på højkant.

1 kommentar:

  1. Tusinde tak for hækleskolen og for den gode ide med billigt sengetøj til taskefoer ❤️

    SvarSlet

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)