Follow

mandag den 10. juli 2017

Sommerhat ala Vilstrup

Sommer! 🌞🌞
Det betyder ... 
Pas på den sarte hovedbund! 😉💓

I dag har jeg fået færdiggjort opskriften på denne lille hyggelige sommerhat. 
Den klokkeformede charmerende hat kan laves både til store og til små.


Den er lavet så der er mulighed for forandringer i opskriften, uden de helt store problemer.

Hatten er hæklet lidt med inspiration og bøllehatten, men stadig så den er "ladylike".
Min kæreste mente dog at det der med hat kun er for børn. 
Men han er jo selv også helt lys i huden, lys håret og slet ikke overfølsom over for solen (ironi kan forekomme), 
så derfor også en utrolig god udtalelse! 😅😉

     

Men men men, alt du skal bruge til denne hat er 1 nøgle garn og gerne en rest i anden farve til kanten.
Og selvfølgelig en hæklenål, her str. 3.5. 
Kanten har jeg valgt at følge stilen i selve hatten og har hæklet muslingemønster, 
men der kan laves mange variationer. 😊


Den er meget nem at gå til, og håber der kommer mange sommerhatte ud i det danske sommervejr! 😘😍 
Opskriften er i hvert fald klar og til at finde her.

Angående hækleskolen, så har jeg simpelthen været så sløj i min hals den sidste uges tid, men jeg starter hårdt ud med en video klar i morgen!
Følg med ! 
😊
Rigtig god aften derude. 💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)