Follow

lørdag den 22. juli 2017

Har du set Elsa?

Har du set Elsa? 😍

Jeg skulle lave en dukke for noget tid siden. 
Det skulle gerne være en prinsesse eller måske en Elsa fra Frozen dukke. 👸👸
Se nu bliver det nemlig utrolig tricky! 

Hvis det bare er en prinsesse dukke så er der ingen problemer, men en Elsa fra Frozen,
altså en "Disney" dukke, så bliver det pludselig mere kompliceret. 

Jeg har faktisk lavet hende, og hun er blevet noget så flot, hvis jeg selv skal sige det.
Jeg kunne egentlig ikke finde en opskrift, som jeg var helt tilfreds med, så valgte at lave min egen. 😊


 



Men ser du, når det er "Disney", så er der bare så mange ting man skal passe på.
De er som alle ved, jo meget glad for sit varemærke, og det er jo kun forståeligt. 
Så sådan noget som at lave en opskrift og dele den her på bloggen, det er faktisk ikke bare som med alle andre opskrifter. 
Der skal man tage højde for at Frozen og "Disney" er et varemærke og man kan nemt komme i klemme for ikke at overholde alle regler omkring copyright, ophavsret, varemærkeret o.lign.
Og jeg er ikke mand for at lægge mig ud med dem! 💪😊



Men opskriften på min Elsa har jeg, og vil rigtig gerne dele den.
Har rent faktisk også kontaktet og anmodet om tilladelse for at dele den.  
Det kan dog tage rigtig lang tid og jeg håber jeg får tilladelse engang! 😊


Når det så er sagt, så håber jeg selvfølgelig, hvis jeg får lov, 
at der er rigtig mange der kunne tænke sig at hækle deres egen lille Elsa ala Vilstrupsunivers. 😁👏

Ellers så vil jeg blot her som det sidste denne lørdag, dele min sidst nye video i Hækleskolen.
Den er klar og ligger sammen med de andre her
Du kan selvfølgelig også bare se den her på siden!


I denne video viser jeg hvordan man laver kædemasker.
Så grib hæklenålen, god hæklelyst og rigtig god weekend! 😍💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Kunne du lide mit indlæg?
Smid endelig en kommentar :-)